perjantai 26. kesäkuuta 2015

Kurkut

Nyt on kuulunut pariltakin taholta että kurkun taimet ovat jostain syystä kuolleet (ihmisiltä jotka niitä ovat ennenkin kasvattaneet), onkohan muilla käynyt näin?
No minä...kurkun kasvatuksen mestari ..heh heh... olen onnistunut pitämään taimet elossa mutta hidasta on ollut kasvu tänä vuonna...myös tomaateilla. Odotan että tulisi pitkä lämmin syksy jotta saataisiin satoa.
Poikani on kova syömään kurkkuja ja ehdotinkin että tulevaisuudessa onni olisi tyttö joka olisi kurkkufarmari ;)
Kasvihuone valmistuu pikku-hiljaa töiden lomassa mutta mutta... kennolevy!! Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta 10mm ja 16mm kennolevyistä, mistä saisi edullisimmin? Tarve olisi yhteensä 60 neliötä...

 
Pippuri ja Jussi

2 kommenttia:

  1. Kurkku on aika nirppanokka kasvatettava. Siihen iskee aikas helposti tyvimätä, joka ainakin taimen tappaa. Sitä pystyy ehkäisemään sillä, ettei kastele kurkkuja koskaan tyvelle. Minulla on kurkut kasvamassa rakennuspaljuissa, 2 kurkkua/palju. Olen upottanut multaa kolme, ihan tavallista kukkapurkkia, joihin kaadan kasteluveden. Aika onnistuneesti olen saanut kurkut kasvatettua näin.

    VastaaPoista
  2. ...kiitos vinkistä koitan tätä upotusta jos vaikkapa saisi nirppiksiltä jotain tuotantoakin tänävuonna. Olen niin "vihreä" kasvatuspuuhissa mutta tässäpä sitä oppii ;)

    VastaaPoista

Hei! Jätäthän jälkesi käynnistäsi blogissani :)