sunnuntai 12. toukokuuta 2019

Äiti

Äiti,
äidillisyys,
äitiys,
äidittömyys,
äitienpäivä.

Kaikkea tätä kuuluu minun päivään
tänä äitienpäivänä.

Äiti
 on jo sanana suuri asia
se merkitsee niin paljon.
Äiti on perheen sydän
se joka kietoo rakkaudella perheen yhteen.

Äidillisyys
on minussa jo syntymästä asti ollut.
Arvostan kaikkia niitä naisia
jotka antavat myös muiden lapsille
rakkautta ja turvaa.

Äitiys,
ihana ja samalla kamala.
Jos olisin tiennyt kuinka rankkaa on olla äiti,
ja vielä yksinhuoltaja,
niin olisin ehkä miettinyt muutaman kerran.
Kuitenkin lapseni ovat suurin aarteeni elämässäni.
En vaihtaisi äitiyttä pois.
Äitiys on opettanut ja kasvattanut minusta
aika hyvän ihmisen,
vaikka itse sanonkin.

Äidittömyys 
näkyy minulle niinä puhelinsoittoina
 joita en voi enää tehdä.
En voi kysyä
 vaan pitää luottaa itseensä
ja omiin arvioihin tekemisistään.
Olen kuitenkin onnekas
minulla oli hyvä äiti.

Äitienpäivä
on ennen kaikkea päivä
jonka tahdon olla omien lasteni lähellä,
kietoa heidät tuntemaan rakkauteni,
samalla antaen siivet matkaan 
omaan elämään.




 <3 Meille kaikille äideille <3

14 kommenttia:

  1. Kauniita, merkityksellisiä sanoja. Oma äitini on jo iäkäs, joten olen iloinen jokaisesta päivästä, jonka saan hänen kanssaan viettää. Äidit ovat tärkeitä. Lämminhenkistä äitienpäivää <3

    VastaaPoista
  2. Onnellista, rakkauden täyttämää äitienpäivää!

    VastaaPoista
  3. Hyvää äitienpäivää, Onneli ♥ Ihanasti kirjoitat!

    Minä olen myös ollut lapsesta asti äidillinen ja siksi oli itsestäänselvää, että hankin lapsia (siis jos onnistuu, ja onnistuihan se). Minulla on ollut onni saada upeat pojat, joiden äitinä on huippua olla, vaikka toki se on raskastakin välillä ollut - niin kuin yksinhuoltajana varsin hyvin tiedät.

    Lisäksi minulla on vielä se onni, että oma äitini tulee tänään syömään ja on tukenani edelleen.

    Vietetään upea äitienpäivä!!!

    VastaaPoista
  4. Kaunista <3 Ihanaa äitienpäivää. <3

    VastaaPoista
  5. Leppoisaa äitienpäivä iltaa❤️

    VastaaPoista
  6. Kauniisti kirjoitit <3.

    Minä en omaa äitiäni ehtinyt koskaan tavata, mutta omille pojilleni olen saanut jakaa äidinrakkautta senkin edestä, eikä mitään sen tärkeämpää ole <3

    VastaaPoista

Hei! Jätäthän jälkesi käynnistäsi blogissani :)